duminică, 28 aprilie 2019

O mica excursie in Italia


O mica traditie nescrisa face ca in luna aprilie (aproape) in fiecare an sa fac o mica iesire in afara granitelor. Anul acesta am ales ca destinatie Italia. Traseul ales a fost: Bergamo - Genova - Parma - Modena - Bologna - Bergamo.

Pentru ca nu sunt un adept al costului mare al biletelor de avion, de obicei aleg companii low-cost, mai ales pentru distante scurte. De data asta insa am mers si mai departe si am luat biletele de avion cu escala, la intoarcere, in Timisoara. Am petrecut in orasul de pe Bega cam 9 ore, asa ca il putem trece si pe acesta ca parte din excursie J Astfel, pentru ruta Bucuresti - Bergamo - Timisoara - Bucuresti am platit suma de 388.45 lei. Am luat biletele destul de tarziu, insa daca alegeam varianta de zbor direct catre Bergamo, costul se ridica pe la 700 lei, iar daca alegeam zbor direct Genova, pe la 1500 lei.

Am aterizat in Bergamo destul de devreme, pe la ora locala 8:25. De acolo am luat un autocar spre gara din Milano, de unde aveam sa luam trenul spre Genova. Insa nu am luat in calcul un amanunt foarte important: era Sambata Mare, a doua zi fiind Pastele catolic. Motiv pentru care a fost aglomerat si nu am reusit sa gasim bilete la primele 2 trenuri, ci abia la al treilea care era un fel de personal, plin, si care mergea foarte incet. Un lucru stiut despre italieni este ca nu sunt punctuali. Am vazut asta pe pielea mea.

Prima noastra destinatie: Genova. Un oras-port la Marea Ligurica, cu o populatie de aproximativ 600.000 de locuitori. Un oras foarte frumos, turistic, in care nu prea ai cum sa te plictisesti. Eu sunt un mare fan al oraselor-port, asa ca pentru mine a fost destinatia de top.

Mergand linistit pe strazile inguste si pitoresti, reusesti parca sa te intorci in timp, pe vremea marilor exploratori, cu gandul la mari navigatori care au plecat de aici si au descoperit lumea. Este un sentiment foarte placut.

Portul este, in sine, o destinatie aparte. Putem face turul portului cu o barca, sau chiar sa mergem in larg la pozat delfini si balene. Tot de aici putem lua trenuletul pentru un tur al orasului. Ne putem delecta papilele gustative la una din tarabele cu mancare din port unde gasim fructe de mare, diverse sandwich-uri traditionale, dulciuri care mai de care mai atragatoare. Bineinteles, putem alege sa ne asezam la una din terasele de pe malul apei, sa servim niste paste, sa bem un pahar de vin si sa ne bucuram de briza marii. Daca dorim sa vedem diverse animale marine, putem vizita Acvariul, cel mai mare din Italia si al doilea ca marime din Europa, se pot vizita diverse ambarcatiuni, cum ar fi Il Galeone Neptune, un vas replica dupa un vas spaniol din secolul XVII. Tot din port putem admira simbolul orasului, Farul – La Lanterna.




Apoi putem lua la pas orasul, strazile inguste si magnifice unde vom descoperi: Piazza De Ferrari, Catedrala San Lorenzo, Piazza San Lorenzo, Palazzo Reale, Monumentul ridicat in cinstea exploratorului Cristofor Columb, Municipio, si multe alte atractii.

                                          




Genova este un oras turistic foarte ofertant. Daca vrei sa vizitezi toate muzeele, acvariul, sa iei la pas fiecare straduta, iti trebuie minim 2 zile. In ceea ce priveste preturile, nu mi s-au parut deloc piperate, sunt chiar acceptabile. Daca sunteti fani  suveniruri, o sa gasiti o gama larga, cu preturi foarte ok. Este un oras pe care il recomand si in care stiu ca o sa va simtiti la fel de bine cum m-am simtit eu J

Ne continuam calatoria. Aflat la 200 de km de Genova, Parma este un orasel micut, dragut, nu foarte turistic, dar a fost o experienta placuta. Cladiri vechi, finisaje rafinate, strazi linistite si cu siguranta ca nu o sa gasesti aici nebunia de turisti din alta parte. 

Are o zona centrala foarte frumoasa in care o sa gasesti strazi magnifice si cladiri impozante. Gasim strazile care duc la edificiile importante ale orasului - Battistero, Duomo, precum si zona cu magazine de lux, cu alimente traditionale care te atrag prin forma si mirosul lor.



Parma este supranumită Food Valley pentru multitudinea produselor alimentare tradiţionale cunoscute în toată lumea: Prosciutto di Parma, Parmigiano Reggiano, Coppa di Parma, Salame di Felino, Culatello di Zibello.

Noi am incercat un platou cu branzeturi si o portie de paste in Piazza Garibaldi pe care le-am “asortat” cu un pahar de vin si am inchis ecuatia cu o gelato J

Desi este un oras micut, este cochet, dar in mod cert nu este pentru oricine. Este pentru turisti cunoscatori de raritatea comorilor pe care le descopera.


La 60 de km mai in sud am descoperit Modena. Pentru ea nu am rezervat decat jumatate de zi, dar eu cred ca am reusit in acest timp sa ii descoperim esenta. 

Precum am vazut si in Parma, Modena este un orasel micut, cochet, linistit care asteapta sa fie descoperit de catre turisti. La fel ca in cazul majoritatii oraselor din Italia, gasim si aici cateva cladiri impozante, strazi inguste, si o foarte buna zona culinaraJ

Ansamblul frumos al catedralei, Piazza Grande și Turnul Ghirlandina, sunt listate ca situri ale patrimoniului mondial UNESCO.

 

Astazi, probabil, Modena este cel mai bine cunoscuta de fanii mașinilor sport ca locul de nastere al producatorului auto Enzo Ferrari. Un muzeu foarte interesant, pe placul tuturor, indiferent daca esti sau nu iubitor de masini.


Un orasel frumusel, pitoresc care abia asteapta sa fie descoperit. Daca aveti putin timp, ar fi pacat sa il ratati.


Calatoria noastra continua putin mai la sud, la vreo 40 de km, la Bologna. Cel mai mare oras din regiune Regio-Emilia, supranumit “orasul rosu” pentru culoarea acoperisurilor si fatadelor sale, este un punct mare de atractie din aceasta zona. Un oras turistic care are foarte multe de oferit.

Centrul medieval al Bologniei este compact, si se concentreaza in jurul Pietei Maggiore. Asa ca trebuie sa te pregatesti pentru o zi de mers.  Aici este inima orasului, frumoasa si plina de viata, inconjurata pe toate laturile de palate cu o istorie veche si bogata: Palazzo del Podesta, Palazzo dei Notai, Palazzo d’Accursio, Palazzo dei Bianchi si impresionanta Basilica San Petronio

 

Tot aici gasim o alta zona importanta a orasului – Piazza Nettuno – cu impresionanta Fantana a lui Neptun.
La fel ca in toate orasele italiene, Bologna este plina de bisericute, la orice pas gasesti cate una. Tot in zona centrala gasim cele 2 turnuri foarte cunoscute ale orasului, in stanga vedeți La Torre Garisenda, iar in dreapta La Torre degli Asinelli, dupa numele familiilor proprietare.


             


Calatoria noastra la Bologna se termina cu o vizita la muzeul Lamborghini, aflat la iesire din oras. Acest muzeu a fost ridicat de catre Tonino Lamborghini in cinstea tatalui sau Ferruccio. Aici gasim, pe langa modelele binecunoscute, si alte tipuri de vehicule, cum ar fi: tractoare, motociclete, salupe si chiar un elicopter. De asemenea gasim chiar si Papa-mobilul, facut de catre cei de la Lamborghini pentru Papa Ioan Paul al-II-lea. Un muzeu foarte interesant care merita vizitat. Pot spune ca am fost putin dezamagit ca nu am vazut modelele mai noi, dar per ansamblu este un muzeu caruia ar trebui sa ii treceti pragul.




A urmat apoi drumul spre Bergamo si, evident, intoarcerea in tara. Cum am spus si la inceput, am facut o mica oprire si in Timisoara

O calatorie reusita, in care am reusit sa ne relaxam, sa ne bucuram de soare (atat cat a fost), de locuri si peisaje foarte frumoase, de deliciile bucatariei italiene si de tot ce are mai frumos aceasta tara extraordinara. Va recomand sa incercati macar cateva din locurile pe care le-am vizitat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu