duminică, 2 iunie 2019

George Orwell: O mie noua sute optzeci si patru

“I wrote 1984 as a warning, not as a fucking instrunctions manual” George Orwell

Nu sunt sigur daca citatul de mai sus este real, dar cat este de adevărat! Din pacate cam asa a fost. Cumva, intr-un fel ciudat si nemilos, ei s-au folosit de ceea ce el si-a imaginat si au transpus in realitate.

O distopie extraordinara, excelent compusa și foarte bine scrisa. O imaginatie iesita din comun si totusi atat de reala. Un mesaj care este atat de real si astazi, desi noi incercam din rasputeri sa il combatem – lupti cat poti impotriva sortii, dar spre binele tau lasa lucrurile sa isi urmeze cursul. Sigur soarele va răsări si pe strada ta.

Suntem in anul de gratie 1984, lumea este impartita in trei mari puteri Oceania, Eurasia si Estasia. Aceste trei puteri sunt tot timpul in razboi, una impotriva celorlalte doua. Un razboi nesfarsit, de care beneficiaza doar cei din patura de sus a societatii.

Personajul principal este Winston Smith, unul dintre locuitorii Londrei, capitala a Oceaniei si sediul regimului totalitar, sub numele de Fratele cel Mare. Aici oamenii sunt in permanenta spionati prin tele-ecrane si microfoane ascunse. Conditiile de trai sunt foarte grele, mancarea si imbracamintea sunt limitate, nu ai voie sa gândești, ci doar sa iubesti partidul si regimul politic. Cine nu-l respecta ajunge sa dispara.

Winston insa nu este precum ceilalti, el isi pune tot felul de intrebari si are un moment de ratacire in care se hotaraste sa tina un jurnal. Un lucru nesabuit, mai ales din cauza a ce noteaza acolo. Dorinta de a-si exprima liber gandurile, părerile, il fac sa ia aceasta decizie.

Incercand sa afle mai multe despre cum era viata inainte de venirea la putere a Fratelui cel Mare, se aventureaza in mahalalele prolilor. Prolii repezinta clasa sociala cea mai de jos, muncitori, saraci, lipsiti de orice educatie. Dar aici gasesti oameni care inca isi mai aduc aminte cum era viata candva.

Winston observa o tanara care mai tot timpul este pe langa el, si o suspecteaza ca il urmareste pentru a-l denunta la Politia Gandirii. Dar, spre surprinderea lui, tanara are sentimente pentru el si intre cei doi începe o idila. Partidul nu aproba sentimentele dintre oameni, nici placerea fizica. Actul sexual trebuie facut ca o obligatie si doar pentru a procrea. Asa ca cei doi traiesc o idila secreta, total contra sistemului.

Exista un zvon conform caruia exista o Fratie secreta care lupta impotriva regimului si care isi doreste cu ardoare inlaturarea Fratelui cel Mare. Cei doi reusesc sa fie acceptati, dar sunt pacaliti si ajung sa fie arestati de catre Partid. Vor reusi cei din regimul politic sa ii vindece de gandirile liberale, sa ii faca sa il iubeasca pe Fratele cel Mare, sau cei doi vor ramane neclintiti in hotararea lor ca regimul este defect?

Pentru a afla toate raspunsurile, dar si pentru a savura minunata utopie a lui Orwell, va invit sa cititi acesta minunata carte.

Spor la citit!

                 Vezi O mie noua sute optzeci si patru pe eMAG.ro

3 comentarii:

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Unknown spunea...

Eu sunt Ivanka Fabijan, vreau să împărtășesc o mărturie a vieții mele tuturor. m-am căsătorit cu soțul meu Amos Fabijan, îl iubesc atât de mult că suntem căsătoriți în ultimii 8 ani cu doi copii. când a plecat în vacanță în Franța, el a însemnat o doamnă numită Mary, mi-a spus că nu mai este interesat de căsătorie. Am fost atât de confuz și căutam ajutor, nu știu ce să fac până când nu am întâlnit-o pe prietena mea dor de Pașa și i-am spus despre problema mea. ea mi-a spus să nu-mi fac griji că are o problemă similară înainte și mi-a prezentat unui bărbat numit Dr. Isikolo vrăjitor de dragoste care a aruncat o vrajă pe fostul său și să-l aducă înapoi la ea după 2 zile. Domnișoară Pașa mă roagă să-l contactez pe doctorul Isikolo pentru vrajă. L-am contactat pentru a mă ajuta să-mi readuc soțul și el mi-a cerut să nu-mi fac griji că zeii celor patru-strămoși vor lupta pentru mine. El mi-a spus până la două zile că o să mă reunească împreună cu soțul meu. După două zile, soțul meu a sunat și mi-a spus că se întoarce să caute lucruri cu mine, am fost surprins când l-am văzut și el a început să plângă de iertare. În momentul de față sunt cea mai fericită femeie de pe Pământ pentru ceea ce a făcut acest grozav vrăjitor pentru mine și soțul meu, puteți contacta e-mailul Dr. Isikolo; isikolosolutionhome@gmail.com Puteți de asemenea să-l Whatsapp la +2348133261196

Unknown spunea...

CONTACTAȚI ACEST MARE CASTER DE VÂNZĂ PENTRU AJUTOR PENTRU A CÂștiga LOTERIE ȘI ALTE JOCURI isikolosolutionhome@gmail.com
Sunt foarte recunoscător împărtășind aceste mărturii minunate cu tine, cel mai bun lucru care s-a întâmplat vreodată în viața mea este cum câștig la loterie. Sunt o femeie care crede că într-o bună zi voi câștiga la loterie. în sfârșit, visele mi-au trecut când i-am trimis un e-mail Dr. Isikolo. și spune-i că am nevoie de numerele de loterie. Am parcurs mult timp cheltuind bani pe bilete doar pentru a mă asigura că voi câștiga. Dar nu am știut niciodată că câștigarea a fost atât de ușoară până în ziua în care am însemnat casca de vraja online, despre care atât de mulți oameni au vorbit despre faptul că este foarte grozav în a face vraja la loterie, așa că decid să încerc. L-am contactat pe acest om și el a făcut o vrajă și mi-a dat numerele de loterie câștigătoare. Dar crede-mă când s-au terminat la sorti am fost printre câștigători. castig 1.900.000 de euro. DR ISIKOLO cu adevărat ești cel mai bun, cu acești oameni poți face milioane de bani prin tragere la sorți. Sunt atât de fericit să-i cunosc pe acești oameni, îți voi fi veșnic recunoscător. Trimiteți-i prin e-mail isikolosolutionhome@gmail.com sau Whatsapp la +2348133261196

Trimiteți un comentariu